گل عنبر

برای کاشت این گیاه در فصل زمستان، دقت کنید دمای اتاق کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نباشد.قبل از کاشت گلدانی را در اندازه متوسط انتخاب کرده و بذرها را در عمق ۱۵ سانتیمتری خاک بکارید. خاک غنی از هوموس خاک برگ و کودهای آلی برای رشد این گیاه توصیه می شود.گلدان ها را در نورگیرترین قسمت آپارتمان و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. خاک گیاه باید به خوبی زهکشی شود. برای زهکشی بهتر می توان در کف گلدان دو یا سه سوراخ ایجاد یا از یک زیرگلدانی بزرگ استفاده کرد. مناسب ترین PH برای رشد گیاه، هفت است.استفاده از کودهای محلول هر سه هفته یکبار به رشد بهتر آن کمک می کند. تکثیر گیاه عنبر از طریق کاشت بذر و قلمه زدن در فصل بهار یا تابستان امکان پذیر است.

منبع : آکا

 





تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای امید به نام خوش قدم

 

( ترانه سرا : بابک روزبه ، ملودی و تنظیم : Shubert Avakian )

 

Omid - Khosh Ghadam



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin

دانه هاي شن و ماسه ایجاد شده، دارای گوشه های گرد هستند در حالی که دانه های شن و ماسه شکسته گوشه های تیز دارند. دانه های گرد اصطکاک داخلي کمتري دارند و راحت تر بر روی هم مي لغزند. به همین دلیل در ملات های ماسه سيمان، بیشتر کاربرد دارند.

ماسه از مواد حیاتی در ساخت و ساز و به ویژه تولید بتن است. حدود 35 درصد حجم بتن از شن و ماسه تشکیل شده است. شن و ماسه معمولا با حفاری از بستر رودخانه استخراج می شوند. تامین شن و ماسه طبیعی در نزدیک ناحیه ای که قرار است به مصرف برسد همیشه ممکن نیست و همچنین کمبود شن و ماسه طبیعی مناسب برای تولید بتن از دیگر چالش هایی است که با آن مواجه هستیم. برای حل این مشکل می توان از شن و ماسه خرد شده در کار ساخت و ساز استفاده کرد. ماسه شکسته می تواند جایگزین مناسبی برای ماسه طبیعی با توجه به افزایش تقاضا باشد.

در ادامه به بررسی انواع ماسه و مزایا و معایب هر کدام می پردازیم:



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin

ماسه شسته شده خوب چیست؟

ماسه شسته یکی از انواع مصالح ساختمانی می باشد. حال برای آنکه بدانیم کاربرد ماسه شسته چیست شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin

انواع ماسه را بشناسیم و در جای درست از انها استفاده کنیم
توسط مهندس نوید نیاکان نکات اجرایی ۴ دیدگاه
شناخت انواع ماسه و کاربرد انها در قسمتهای مختلف ساختمان یکی از مسائلی هست که معمولا از سوی مجریان ساختمان مورد غفلت واقع می شود. مثلا اگر برای ساخت دوغاب سنگهای نما از ماسه خاکدار استفاده شود چیزی شبیه به فاجعه خواهد بود و در صورتی که اسکوپ مناسب پشت سنگها انجام نشود افتادن سنگ نما در سالهای اول بهره برداری حتمی خواهد بود. یا بسیار مشاهده کردم که در کارگاه به ماسه ای که برای ساخت بتن ستونها استفاده میشود به هیچ وجه توجه نمیشود و از همان ماسه ای که بنا در طبقه پایین برای دیوارچینی استفاده میکند در طبقه بالا دوستان کارگر و پیمانکار ما برای ساخت بتن استفاده میکنند که قطعا این نوع ماسه به دلیل درصد بالای خاک مقاومت بتن را پایین خواهد آورد. بنابراین برای هر کاری در ساختمان باید از ماسه مخصوص خودش استفاده کنیم در این مقاله انواع مختلف ماسه و کاربردهای انها در ساختمان بررسی شده است امیدوارم که برای دوستانی که به این موضوع توجه نمیکردند مفید فایده باشد.

 

 

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin


بتن چیست | انواع بتن | کاربردهای بتن
این ماده ی چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب می‌باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان ونیز پوزولان ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی بتن، پلیمر های بتن، الیاف بتن و غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده‌های مختلف استفاده شود.با توجه به گسترش و پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی های فراوان در قرن اخیر، شناخت بتن و خواص آن نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته است، به نحوی که امروزه شاهد کاربرد انواع مختلف بتن با مصالح مختلف هستیم که هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست. در حال حاضر انواع مختلفی از سیمانها که شامل پوزولانها، سولفورها، پلیمر ها، الیافهای مختلف و افزودنیهای متفاوتی هستند ، تولید می شوند . همچنین می توان خاطر نشان کرد که تولید انواع بتن با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام می گیرد. بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به حاصل می شود و دارای ویژگیهای خاص است. بتون اینک با گذشت بیش از 170 سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیدزی ، دستخوش تحولات و پیشرفتهای شگرفی شده است. در دسترس بودن مصالح آن ، دوام نسبتاً زیاد و نیاز به ساخت و سازهای فراوان سازه های بتنی چون ساختمان ها ، سازه ها ، سد ها ، پل ها، تونل ها و راه ها ، این ماده را بسیار پر مصرف نموده است. اینک حدود سه تا چهار دهه است که کاربرد این ماده در شرایط خاص مورد استقبال کاربران آن قرار گرفته است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی مشخص شده است که صرف توجه به مقاومت به عنوان یک معیار برای طرح بتن برای محیط های مختلف و کاربردهای مختلف نمی تواند جوابگوی مشکلاتی باشد که در درازمدت در سازه های بتنی ایجاد می گردد. چند سالی است که مساله دوام بتن در محیط های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.مشاهده خرابی هایی با عوامل فیزیکی و شیمیایی در بتن ها در اکثر نقاط جهان و با شدتی بیشتر در کشور های در حال توسعه، افکار و اذهان را به سمت طرح بتن هایی با ویژگی خاص و با دوام لازم سوق داده است. در این راستا در پاره ای از کشورها دستورالعمل ها و استانداردهایی نیز برای طرح بتن با عملکرد بالا تهیه شده و طراحان و مجریان در بعضی از این کشورهای پیشرفته ملزم به رعایت این دستورالعمل ها گشته اند. جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع بتن می توانید با کارشناسان فنی کلینیک بتن ایران در تماس باشید .

 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط admin